Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
WIND

Κάτι τρέχει στον Έβρο

.Σε γενικές γραμμές -αλλά είναι μία εκτίμηση αυτή- περίπου το 70% του αερίου το οποίο αεριοποιείται στο σταθμό θα προορίζεται για εξαγωγές και το 30% για εσωτερική κατανάλωση.
.Σε γενικές γραμμές -αλλά είναι μία εκτίμηση αυτή- περίπου το 70% του αερίου το οποίο αεριοποιείται στο σταθμό θα προορίζεται για εξαγωγές και το 30% για εσωτερική κατανάλωση.

Το χρονοδιάγραμμα των δοκιμών και η εμπορική λειτουργία του FSRU στην Αλεξανδρούπολη

17-02-2024

Την εκκίνηση της διαδικασίας των δοκιμαστικών ελέγχων προκειμένου να διαπιστωθεί η σωστή λειτουργία και απόδοση των αεριοποιητών και του συνόλου των εγκαταστάσεων του FSRU, σηματοδοτεί η χθεσινή άφιξη στην Αλεξανδρούπολη του πρώτου φορτίου LNG με προέλευση από το Κάμερον (Cameron) των ΗΠΑ. Στο χρονοδιάγραμμα και τη διαδικασία των ελέγχων, στον χρόνο έναρξης της εμπορικής λειτουργίας του πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου, στις επόμενες αφίξεις φορτίων και στη σημασία που έχει το έργο για την τοπική οικονομία αναφέρεται ο διευθύνων σύμβουλος της Gastrade, Κωστής Σιφναίος μιλώντας στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Δοκιμαστικοί έλεγχοι και έναρξη εμπορικής λειτουργίας

Η μεταφόρτωση των περίπου 151.000 κ.μ. LNG από το καταπλέον πλοίο στις δεξαμενές του πλωτού σταθμού -η συνολική χωρητικότητα των οποίων είναι 153.500 κ.μ.-, εκτιμάται ότι θα αρχίσει την Κυριακή σημειώνει ο κ. Σιφναίος διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για ένα πλήρες φορτίο από το οποίο αναμένεται να χρησιμοποιηθεί η μισή ποσότητα ανάλογα και με την ανάγκη επανάληψης και τον χρόνο των δοκιμών.

Εξηγεί πως κατά τη διαδικασία έναρξης του ελέγχου των εγκαταστάσεων το πρώτο βήμα είναι το cooling down, η απαιτούμενη σταδιακή ψύξη των δεξαμενών που θα υποδεχθούν το υγροποιημένο αέριο το οποίο είναι στους -163 βαθμούς διαδικασία που θα διαρκέσει περίπου δέκα ημέρες καθώς γίνεται για πρώτη φορά, ενώ τα επόμενα φορτία θα εκφορτώνονται εντός 24-36 ωρών. Ακολουθεί ο σταδιακός έλεγχος όλων των στοιχείων και εγκαταστάσεων της πλωτής μονάδας αρχικά μόνο εσωτερικά χωρίς τη διοχέτευση αερίου προς το σύστημα και όταν πρέπει να δοκιμαστούν οι αεριοποιητές τότε μόνον γίνεται αποστολή του αερίου προς τα έξω. Αρχικά γεμίζει ο αγωγός του έργου (μήκους 28 χλμ) μέχρι τον μετρητικό σταθμό της Αμφιτρίτης και στη συνέχεια αρχίζει η αποστολή αερίου στο ΕΣΜΦΑ (Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου).

Οι συγκεκριμένες δοκιμές διαρκούν περί τις 6-7 εβδομάδες χρονικό διάστημα που δύναται να παραταθεί στην περίπτωση διαπίστωσης ανάγκης τροποποιήσεων, βελτιώσεων ή διορθώσεων, εξηγεί ο κ. Σιφναίος. Της ολοκλήρωσης του ελέγχου έπεται η πιστοποίηση της σωστής λειτουργίας του εξοπλισμού και η έκδοση της τελικής άδειας λειτουργίας του έργου η οποία σηματοδοτεί και την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας.

Επόμενες αφίξεις φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου

Ο κ. Σιφναίος δηλώνει πως τόσο το χρονοδιάγραμμα άφιξης των επόμενων φορτίων όσο και οι ποσότητες θα είναι γνωστά με την ολοκλήρωση του ετήσιου προγραμματισμού ο οποίος γίνεται για το διάστημα από την 1η Οκτωβρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

«Ανάλογα με τον αριθμό των φορτίων που θα προγραμματιστούν θα δοθούν και τα αντίστοιχα slots για τον χρόνο εκφόρτωσής τους και αυτά τα στοιχεία θα τα γνωρίζουμε μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Το από που θα έρθουν τα φορτία δεν το αποφασίζει η εταιρία αλλά οι χρήστες της εταιρίας, οι πελάτες του συστήματος στους οποίους ανήκει το αέριο, το παραλαμβάνουν και το χρησιμοποιούν. Επίσης δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή αν το κάθε φορτίο θα είναι ολόκληρο σαν αυτό που ήρθε ή μικρότερο. Ο κάθε πελάτης/χρήστης θα δηλώσει εντός του πλαισίου της συμφωνίας που υπάρχει πόσα φορτία θέλει να φέρει και τι όγκου θα είναι το κάθε ένα», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Ακριβής εικόνα δεν υπάρχει σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Gastrade και για τις ποσότητες φυσικού αερίου που θα προορίζονται για εξαγωγές και εσωτερική κατανάλωση. «Η εικόνα που είναι γνωστή κι έχει να κάνει με τι δεσμεύσεις δυναμικότητας υπάρχουν, μπορεί να μεταβάλλεται από χρόνο σε χρόνο...Σε γενικές γραμμές -αλλά είναι μία εκτίμηση αυτή- περίπου το 70% του αερίου το οποίο αεριοποιείται στο σταθμό θα προορίζεται για εξαγωγές και το 30% για εσωτερική κατανάλωση...».

FSRU και τοπική οικονομία

«Δεν μπορεί να αποσυνδέσει κανείς τη σημασία αυτού του έργου, την εθνική, την ευρύτερη περιφερειακή και στρατηγική του σημασία από τη σημασία που έχει για την τοπική οικονομία» εκτιμά ο κ. Σιφναίος διότι όπως εξηγεί δημιουργείται μια ευρύτερη θετική συζήτηση γύρω από την περιοχή η οποία έχει άμεσα και έμμεσα οφέλη που μπορεί να ξεπερνούν τον αριθμό των εν δυνάμει θέσεων εργασίας.

Όπως λέει το συγκεκριμένο και άλλα αναπτυξιακά έργα που προγραμματίζονται για την περιοχή δημιουργούν μία συνολική αναβάθμιση της Αλεξανδρούπολης, μία δυναμική στην περιοχή που μπορεί να εκδηλώνεται με μεγάλη δραστηριότητα στον τομέα του real estate, υπεραξίες σε ακίνητα, μία πολύ μεγάλη δυναμική στις τουριστικές ροές.

«...Όλη αυτή η πραγματικότητα γύρω από τις επενδύσεις αλλά και το αφήγημα γύρω από τη σημασία που δίνεται σε αυτή την περιοχή έχουν δημιουργήσει συνέργειες οι οποίες είναι πολύ σημαντικότερες του κάθε έργου ξεχωριστά...Θα ήθελα αυτή τη διάσταση να μην την υποβαθμίσουμε γιατί είναι η ευρύτερη διάσταση του θέματος που ξεκινάει βεβαίως από την εθνική και την περιφερειακή σημασία του έργου και την εμπιστοσύνη που δημιουργείται γύρω από την περιοχή και μεταφράζεται σε πολλών ειδών ροές και οικονομικά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή», καταλήγει ο κ. Σιφναίος.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ