Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
Big Barrel

Κάτι τρέχει στον Έβρο

Σε έναν περίπου μήνα θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του FRSU Αλεξανδρούπολης.
Σε έναν περίπου μήνα θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του FRSU Αλεξανδρούπολης.

Στην Αλεξανδρούπολη μηχανικοί του Υπουργείου Περιβάλλοντος για αυτοψία στις εγκαταστάσεις του FSRU

26-03-2024

Σε έναν περίπου μήνα θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του FRSU Αλεξανδρούπολης, πρόκειται για το τέλος ενός μεγάλου «ταξιδιού» με πρωταγωνιστή την Gastrade.

Ήδη από σήμερα μέχρι και την Παρασκευή θα βρίσκονται επί τόπου στελέχη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και συγκεκριμένα του Τμήματος Εγκαταστάσεων της Δ/νσης Υδρογονανθράκων ώστε να πραγματοποιήσουν τις προβλεπόμενες από τον νόμο αυτοψίες:

Α. Για χορήγηση έγκρισης λειτουργίας του έργου «Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) Αλεξανδρούπολης» της εταιρείας Gastrade Α.Ε.

CRUSTA

Β. Για χορήγηση έγκρισης λειτουργίας του έργου: «Μετρητικός/Ρυθμιστικός Σταθμός Φυσικού Αερίου U-3660 για την Διασύνδεση του Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) Αλεξανδρούπολης με το Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ)» στην περιοχή Αμφιτρίτης του Δήμου Αλεξανδρούπολης της Π.Ε. Έβρου.

Το έργο έχει συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου με αγωγό 30 ιντσών μήκους 28 χλμ. ( αποτελείται από ένα υποθαλάσσιο τμήμα περίπου 24 χλμ και ένα χερσαίο τμήμα 4 χλμ) μέσω του οποίου το αεριοποιημένο LNG θα προωθείται στις αγορές της Ελλάδας, της Βουλγαρίας και της ευρύτερης περιοχής (Ρουμανία, Σερβία, Β. Μακεδονία κ.α.)

Το αγκυροβόλιο της πλωτής μονάδας βρίσκεται σε σταθερό σημείο σε θαλάσσια περιοχή βάθους περίπου 40 μέτρων και αποτελείται από ένα σύστημα περιορισμένης πρόσδεσης – (Restricted Catenary Mooring, RCM) το οποίο χρησιμοποιεί 12 σημεία μόνιμης αγκυροβόλησης στον πυθμένα της θάλασσας (με την τεχνολογία των συρόμενων αγκυρών) και μέσω συνδετήρων περιορισμού συνδέεται σε 4 σημεία στην πλώρη και σε 4 σημεία στην πρύμνη επιτρέποντας την πλευρική πρόσδεση των εισερχόμενων πλοίων μεταφοράς LNG.

Στο σημείο υπάρχουν ακόμη:

– Μία υποθαλάσσια Πολλαπλή Εξαγωγή Τέρματος Αγωγού (PLEM) η οποία θα βρίσκεται επί του πυθμένα της θάλασσας και από την οποία ξεκινά ο υποθαλάσσιος αγωγός.
-Δύο εύκαμπτοι αγωγοί (Risers), διαμέτρου 12” έκαστος, μέσω των οποίων το φυσικό αέριο μεταφέρεται από την πλωτή μονάδα στην PLEM
-Μία ομφάλια σύνδεση καλωδίου (Umbilical) της πλωτής μονάδας με την PLEM για την μετάδοση των ηλεκτρικών σημάτων ελέγχου.
Μετά την μέτρηση, το παραγόμενο, από τη διαδικασία αεριοποίησης ΥΦΑ, μεταφέρεται προς τον πύργο της πλωτής μονάδας και μέσω αυτού προς τους εύκαμπτους αγωγούς, οι οποίοι συνδέονται με την PLEM. Στην μονάδα αυτή συνδέεται επίσης και ο υποθαλάσσιος αγωγός μέσω του οποίου το φυσικό αέριο θα διοχετεύεται προς την ακτή και τον χερσαίο αγωγό μεταφοράς που με τη σειρά του απολήγει στον νέο Μετρητικό/Ρυθμιστικό σταθμό Μέτρησης του ΔΕΣΦΑ.

Η πλωτή μονάδα περιλαμβάνει τέσσερες δεξαμενές αποθήκευσης ΥΦΑ που θα είναι τύπου Μεμβράνης. Στο εσωτερικό κάθε δεξαμενής είναι εγκατεστημένες τρεις αντλίες με δυναμικότητα παροχής 1800 m3 ΥΦΑ / ώρα οι δύο και παροχής 530 m3 ΥΦΑ / ώρα η άλλη μια. Η μία από αυτές θα αναρροφά το ΥΦΑ προς τις μονάδες αεριοποίησης ενώ οι άλλες δύο θα το ανακυκλοφορούν μεταξύ των υπόλοιπων δεξαμενών προκειμένου να ελέγχεται η χωρητικότητα κάθε δεξαμενής και η διαγωγή του πλωτού σταθμού.
Πριν τις μονάδες αεριοποίησης θα παρεμβάλλονται 6 αντλίες υψηλής πίεσης, με δυναμικότητα λειτουργίας 265 m3 /h ΥΦΑ η καθεμία, οι οποίες θα καταθλίβουν το ΥΦΑ από την πίεση 8,7 bar στην έξοδο των εμβαπτισμένων αντλιών ως την απαιτούμενη πίεση παραγωγής φυσικού αερίου.

Το υπό πίεση ΥΦΑ οδηγείται προς τις μονάδες αεριοποίησης οι οποίες θα είναι τρεις και εγκατεστημένες στην πλώρη του FSRU. Η καθεμία θα είναι δυναμικότητας αεριοποίησης 297,5 m3 /h ΥΦΑ.
Η τεχνολογία των μονάδων αεριοποίησης είναι υβριδική, ήτοι δύο μονάδες θα είναι τύπου ενδιάμεσου συστήματος υγρού μίγματος γλυκόλης και θα λειτουργούν επιλεκτικά σε ανοιχτό ή κλειστό κύκλωμα, το οποίο θα θερμαίνει το ΥΦΑ μέσω εναλλακτών θερμότητας. Το κλειστό κύκλωμα της γλυκόλης θα θερμαίνεται είτε με θαλασσινό νερό (κατά την λειτουργία ανοιχτού κυκλώματος) είτε με ατμό κατά την λειτουργία κλειστού κυκλώματος. Ο ατμός θα παράγεται σε ειδικούς ατμολέβητες θερμικής ικανότητας 80 MW.

Η τρίτη μονάδα αεριοποίησης είναι τύπου ενδιάμεσου κυκλώματος υγρού μίγματος γλυκόλης / θαλασσινού νερού. Επίσης υπάρχει και μία εφεδρική ηλεκτρογεννήτρια έκτακτης ανάγκης ισχύος 950 kW.
Σημειώνεται ότι για τη λειτουργία αιχμής απαιτείται ηλεκτρική ισχύς 18,5 MW, με την ετήσια μέγιστη ιδιοκατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας να υπολογίζεται σε 162,06 GWh, ενώ οι προωστικοί κινητήρες της πλωτής μονάδας, θα είναι ηλεκτρικοί ισχύος 29 MW.

Για λόγους ασφαλείας, προβλέπεται και βαλβιδοστάσιο ακτής, το οποίο βρίσκεται εγκατεστημένο στην περιοχή σύνδεσης μεταξύ του υποθαλάσσιου και χερσαίου τμήματος του αγωγού για τον διαχωρισμό και την απομόνωση των δύο τμημάτων, την εκτέλεση εργασιών επιθεώρησης και συντήρησης καθώς και για την απομόνωση του χερσαίου τμήματος σε περίπτωση ατυχήματος ή διαρροής αερίου.

Πηγή: newmoney.gr