Ο πληρέστερος ηλεκτρονικός επαγγελματικός οδηγός του N.Έβρου
Big Barrel
Say "cheese"
e - fans
Γλυκοί πειρασμοί
Τα χωριά του Έβρου
Τι παίζει η ΤV τώρα
Οδηγός επιχειρήσεων

Ό,τι "παίζει"!

Aυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας στο Μουσείο Μετάξης
Aυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας στο Μουσείο Μετάξης

«Σαν μετάξι» - Εγκαίνια της περιοδικής έκθεσης στο Μουσείο Μετάξης Σουφλίου

06-06-2023

Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) και το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας εγκαινιάζουν την περιοδική έκθεση «Σαν μετάξι», την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023 και ώρα 19:30, στο Μουσείο Μετάξης του Ιδρύματος, στο Σουφλί.

Στην έκθεση, που τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, παρουσιάζονται, για πρώτη φορά, επιλεγμένα αυθεντικά αντικείμενα από τις συλλογές του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, μοναδικού μουσείου στη χώρα που είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στις αρχαιότητες και την τέχνη της Ασίας.

Σε άμεσο διάλογο με τη θεματική του ξεχωριστού Μουσείου Μετάξης και προβάλλοντας πτυχές της ιστορίας της παραγωγής και της χρήσης του μεταξιού στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, η έκθεση αναζητά κοινά στοιχεία μεταξύ των δυο πολιτισμών, του Ιαπωνικού και του Ελληνικού. Η σηροτροφία, καθοριστική για τη φυσιογνωμία του Σουφλίου, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της Ιαπωνίας, η οποία παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους παραγωγούς μεταξιού στον κόσμο.

ΓΚΕΝΤΖΕΛΗΣ

Δώδεκα έγχρωμες ξυλογραφίες του περίφημου καλλιτέχνη Kitagawa Utamaro, από τη σειρά «Η ενασχόληση των γυναικών με τη σηροτροφία», απεικονίζουν τα στάδια μιας παραγωγικής διαδικασίας που παραδοσιακά ανήκε στις γυναικείες εργασίες και αποτελούσε έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της οικονομίας του Edo (σημερινό Τόκιο).

Στη συνέχεια, ξεδιπλώνεται η τέχνη των πολύτιμων μεταξωτών υφασμάτων, καθώς η κλωστοϋφαντουργία υπήρξε μια από τις κορυφαίες μορφές έκφρασης του Ιαπωνικού πολιτισμού, για να καταλήξει στο εμβληματικό κιμονό: κύριο ένδυμα για άνδρες και γυναίκες όλων των τάξεων της ιαπωνικής κοινωνίας, από τον 16ο αιώνα, με περίτεχνα σχέδια και ιδιαίτερους συμβολισμούς.

Τέλος, προβάλλεται ο ελκυστικός κόσμος της γκέισας, λέξη που κυριολεκτικά σημαίνει «πρόσωπο της τέχνης» («gei» τέχνη και «sha» πρόσωπο). Απολαμβάνοντας οικονομική ανεξαρτησία και ιδιαίτερη εκτίμηση, έπειτα από μακρόχρονη εκπαίδευση, η γκέισα ήταν η καλλιτέχνης, η μορφωμένη γυναίκα, ενώ σήμερα παραμένει ζωντανό σύμβολο του ιαπωνικού παρελθόντος που συνεχίζει να γοητεύει.

Διάρκεια έκθεσης: 10 Ιουνίου έως 13 Νοεμβρίου 2023
Ώρες λειτουργίας: Καθημερινά, εκτός Τρίτης, 10:00-18:00 έως 15/10 και 10:00-17:00 από 16/10
Κλειστά: 15 Αυγούστου

Who is Who
Ό,τι "παίζει"!
χαρτης επιχειρησεων