Κάτι τρέχει στον Έβρο
Πραγματοποιήθηκαν με ασφάλεια οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο στον LNG Αλεξανδρούπολης
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στον τερματικό σταθμό LNG Αλεξανδρούπολης της Gastrade S.A. μετά την άφιξη του φορτίου την περασμένη Παρασκευή και τις ασφαλείς μεταφορές από πλοίο σε πλοίο που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Να σημειωθεί ότι πρόκειται για μεταφόρτωση των περίπου 151.000 κ.μ. LNG από το καταπλέον πλοίο στις δεξαμενές του πλωτού σταθμού -η συνολική χωρητικότητα των οποίων είναι 153.500 κ.μ.-.
Πρόκειται για ένα πλήρες φορτίο από το οποίο αναμένεται να χρησιμοποιηθεί η μισή ποσότητα ανάλογα και με την ανάγκη επανάληψης και τον χρόνο των δοκιμών.
Επόμενες αφίξεις φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου
Υπενθυμίζεται ότι ο Κωστής Σιφναίος μιλώντας το προηγούμενο διάστημα στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων δήλωσε πως τόσο το χρονοδιάγραμμα άφιξης των επόμενων φορτίων όσο και οι ποσότητες θα είναι γνωστά με την ολοκλήρωση του ετήσιου προγραμματισμού ο οποίος γίνεται για το διάστημα από την 1η Οκτωβρίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου.
«Ανάλογα με τον αριθμό των φορτίων που θα προγραμματιστούν θα δοθούν και τα αντίστοιχα slots για τον χρόνο εκφόρτωσής τους και αυτά τα στοιχεία θα τα γνωρίζουμε μέχρι τα μέσα Μαρτίου. Το από που θα έρθουν τα φορτία δεν το αποφασίζει η εταιρία αλλά οι χρήστες της εταιρίας, οι πελάτες του συστήματος στους οποίους ανήκει το αέριο, το παραλαμβάνουν και το χρησιμοποιούν. Επίσης δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή αν το κάθε φορτίο θα είναι ολόκληρο σαν αυτό που ήρθε ή μικρότερο. Ο κάθε πελάτης/χρήστης θα δηλώσει εντός του πλαισίου της συμφωνίας που υπάρχει πόσα φορτία θέλει να φέρει και τι όγκου θα είναι το κάθε ένα», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Ακριβής εικόνα δεν υπάρχει σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Gastrade και για τις ποσότητες φυσικού αερίου που θα προορίζονται για εξαγωγές και εσωτερική κατανάλωση. «Η εικόνα που είναι γνωστή κι έχει να κάνει με τι δεσμεύσεις δυναμικότητας υπάρχουν, μπορεί να μεταβάλλεται από χρόνο σε χρόνο...Σε γενικές γραμμές -αλλά είναι μία εκτίμηση αυτή- περίπου το 70% του αερίου το οποίο αεριοποιείται στο σταθμό θα προορίζεται για εξαγωγές και το 30% για εσωτερική κατανάλωση...».